مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) سلماس

نشست اعضای شورای صنفی – رفاهی دانشجویان پردیس ها و مراکز استان ها با حضور دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه در آستانه روز دانشجو

در آستانه روز دانشجو، نشست اعضای شورای  صنفی – رفاهی دانشجویان پردیس ها و مراکز استان ها با حضور دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه، دکتر قنبری معاون دانشجویی و  دکتر نظری مدیر کل برنامه ریزی و خدمات دانشجویی یکشنبه 14 آذر از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 در این نشست دکتر مهر محمدی ضمن تبریک به اعضای شورای صنفی برای جلب اعتماد همقطاران خود در پردیس های استانی و عضویت در این شورا به عنوان نهادی بسیار مهم در ساختار آموزش عالی، این نشست را فرصتی مغتنم برای گفتگو با آنان عنوان و ابراز امیدواری کرد: از فرصت این مسئولیت برای توسعه بیش از پیش ظرفیت های مدیریتی، رهبری و اجتماعی خود بهره برند و  به اعتماد دیگر دانشجویان  از طریق انجام وظیفه ی پیگیری خواسته ها و مطالبات آنها پاسخ مثبت بدهند.
وی با تاکید بر برگزاری این نشست ها در برخورداری از ایده ها، نظرات و نقدهای اعضاء برای اصلاح امور، رفع کاستی ها و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در دانشگاه گفت: از هیچ مدیری نقد ناپذیر بودن را نپذیرید و بر موضع انتقادی خود بویژه در ظرفیت کنونی برای اصلاح و بهبود امور  با هدف اصلاح گرایانه تاکید کنید.
دکتر مهرمحمدی تصریح کرد: اگر چه ممکن است در ابتدا این نقدها برای مدیریت تلخ و گزنده باشد. اما حتما مدیریت در سطوح مختلف از این مواجهه شما در جهت ارتقاء خدمات بهره خواهد برد.
وی با بیان اینکه مراقب باشید تا تلاش ها و رویکرد اصلاح گرایانه شما نسبت به پیگیری امور و حقوق صنفی دانشجویان بر فعالیت های علمی، آموزشی و تربیتی شما سایه نیاندازد خاطر نشان کرد: اگرچه در متن این فعالیت ها آثار تربیتی سازنده ای نهفته است لیکن به جایی نرسد که هدف اصلی تحت الشعاع قرار بگیرد و فراموش کنید برای چه در دانشگاه فرهنگیان حضور دارید.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت اتفاق بزرگی که به عنوان مربی و معلم با کیفیت و با صلاحیت و عاملان تغییر و تحول در آموزش و پرورش قرار است برای دانشجویان  در دانشگاه فرهنگیان رقم بخورد افزود: با در نظر گرفتن محدوده ای برای فعالیت های صنفی به گونه ای عمل کنید که نه به عنوان دانشجوی منفعل دیده شوید و نه از سوی دیگر با بسط بیش از اندازه  مانعی برای فعالیت اصلی شما در دانشگاه قلمداد شود.
وی با اشاره به نزدیکی 16آذر اظهار کرد: علیرغم مطلوبیت و تاکید دانشگاه بر توسعه تشکل های دانشجویان که خصوصا در یکسال اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است، در فعالیت های سیاسی و اجتماعی نیز باید تعادل برقرار و این فعالیت ها نیزدر خدمت هدف بزرگتر که بخاطر آن در دانشگاه فرهنگیان حضور یافته اید قرار گیرد.
دکتر مهرمحمدی با اشاره به عدم تخصیص بودجه عمرانی سال 95 از طرف دولت و مواجه شدن دانشگاه با تنگنای مالی برای بهسازی و تجهیز خوابگاه ها، گفت: با این وجود مدیران در سطح استان ها با همت بالای خود بدون دریافت سهم خود از این بودجه توانستند خدمات قابل قبولی ارائه کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: به محض تخصیص اعتبارات، سهم استان ها به صورت عادلانه پرداخت و در خصوص نوسازی و بهسازی فضاهای دانشجویی اتفاقات مطلوبی خواهد افتاد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استفاده دانشجو معلمان از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به همت و پیگیری های معاونت دانشجویی را اتفاق بسیار بزرگی دانست و تصریح کرد: تاکنون به 57 نفر از دانشجو معلمان بالغ بر 200 میلیون تومان وام تخصیص داده شده است و انشاالله در آینده نزدیک با گشایش اعتبارات  مابقی در خواست ها هم پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به انتخابات شورای مرکزی صنفی دانشجویان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد: از طریق شورای مرکزی بتوانیم به شکل چابک تر با مجموعه دانشجویان در تعامل بوده و مطالبات آنان را به شکل موثرتری دنبال کنیم.
بیان مطالبات دانشجویان پیرامون هویت شوراهای دانشجویی، گستره فعالیت های این شوراها، تامین بودجه برای بهسازی خوابگاه ها، افزایش سطح کیفی آموزشی، پرداخت معوقات دانشجویی، امکانات رفاهی دانشجویان، اتوماسیون تغذیه و تفویض اختیار خدمات دانشجویی به استان ها، شرایط و ویژگی های آزمون اصلح و... از سوی نمایندگان آنان در شورای صنفی – رفاهی از برنامه های این نشست بود.
در پایان این نشست دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه و دکتر قنبری معاون دانشجویی به پرسش ها و خواسته های دانشجویان پاسخ و پیگیری مطالبات را مورد تاکید قرار دادند.
دکتر مهرمحمدی با تاکید بر اراده دانشگاه در پیگیری پرداخت معوقات دانشجویان و فرصت پیش روی جلسه با وزیر محترم آموزش و پرورش، سرپرست و معاونین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برای طرح و بررسی راهکارها خاطر نشان کرد: بخشی از مطالبات خارج از حیطه دانشگاه است و تلاش و اراده دانشگاه نمی تواند منتج به تحقق اهداف مورد نظر باشد که ان شاالله با مساعدت جناب وزیر برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به نگاه استراتژیک دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و تاکید وی بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم حمایت از آن ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در بخش هایی که نیازمند ورود مستقیم آموزش و پرورش به امور مرتبط با دانشگاه فرهنگیان است از فرصت جلسه پیش رو به نحو احسن استفاده کنیم.
همچنین دکتر قنبری معاون دانشجویی نیز با تاکید به تفویض اختیار به استان ها در خصوص خدمات دانشجویی، صدور کارت دانشجویی را از جمله این اقدامات عنوان کرد.
وی همچنین به نصب گیت تردد به منظور حفظ منزلت دانشجویان و تهیه اتوماسیون تغذیه با هدف حفظ کیفیت و استفاده از ظرفیت ها در استان ها و نظم اشاره کرد.
 


نظرات کاربران